Prošlog meseca, odnosno 30.5.2013. godine stupile su na snagu izmene i dopune Zakona o poreskom postupku i poreskoj administraciji (ZPPPA) kojim su, između ostalog, izmenjene i odredbe koje se odnose na dostavljanje poreskih akata poreskom obvezniku putem pošte. Naime, do sada je Poreska uprava bila u obavezi da stalno vrši dostavu akata sve dok ih poreski obveznik ne primi, odnosno svojim potpisom potvrdi prijem. Izmenama člana 36. ZPPPA, propisano je da “ako se dostavljanje poreskih akata vrši preko pošte, poreski akt smatra se dostavljenim po isteku roka od 15 dana od dana predaje poreskog akta pošti na dostavljanje.” Ovo znači da će Poreska uprava smatrati da je svaki dopis koji je poslat obvezniku na
njegovu prijavljenu (registrovanu) adresu, uručenim u roku od 15 dana od dana kada je taj zahtev prosleđen preko pošte

. Zbog ovih izmena, savetujemo sve poreske obveznike da:

1) provere da li su Poreskoj upravi (i Upravi javnih prihoda) prijavili eventualnu promenu adrese (prvobitna registrovana adresa iz APR-a je ona koja postoji i u Poreskoj upravi i UJP)

2) svaki dopis poslat iz Poreske uprave – obavezno prime (ili podignu na pošti), jer će poreski postupak započeti kao da poreski obveznik učestvuje, iako nije potvrdio prijem

pošte